Forum Strona Główna -> Podstawy -> Historia Probe ;)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Historia Probe ;)
PostWysłany: Nie 12:47, 11 Kwi 2010
Metal
Administrator

 
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów





Historia Forda Probe jak i sam samochód jest bardzo ciekawa. Ford Probe był sportowym samochodem produkowanym w latach 89-97 ubiegłego wieku przez holding Auto Allianz International (Forda i Mazda) w specjalnie wybudowanej do tego celu fabryce w mieście Flatrock (USA) . Samochód ten zaprojektowany wspólnie przez firmy z USA i Japonii, został szybko doceniony przez sympatyków aut klasy GT na całym świecie. Po 9 latach produkcji jednakże z uwagi na rażące zaniedbania producenta w kwestii marketingu i obsługi serwisowej sprzedaż tego modelu spadła do tak niskiego poziomu, że koncerny zrezygnowały z dalszej współpracy nad rozwojem "małego auta klasy GT". Po upadku Probe w tej samej fabryce Ford rozpoczął produkcję modelu Couguar - usportowionego samochodu bazowanego na podzespołach Mondeo, jednakże z uwagi na wysoką cenę i mniej ciekawą konstrukcję następca ten nie zdobył już takiej popularności.

Ostatnimi czasy model ten przeżywa drugą młodość - dopiero teraz po wielu latach zostaje ponownie odkrywany przez sympatyków aut klasy GT. Futurystyczna stylistyka nadwozia o bardzo dobrym współczynniku oporu powietrza jeszcze przez wiele lat będzie wzorem do naśladowania, a nowatorskie rozwiązania technologiczne wprowadzone w tym modelu do dnia dzisiejszego nie są standardem nawet w najnowszych konstrukcjach. Z tych też powodów na całym świecie można znaleźć kluby zrzeszające sympatyków i właścicieli tego unikatowego pod każdym względem modelu Forda.

Niestety z uwagi na krótki okres produkcji i specyfikę tego auta jego eksploatacja wygląda inaczej niż typowego samochodu. Początkującemu sympatykowi tego modelu może być trudno znaleźć części zamienne, bądź - po prostu - odpowiednią wiedzę na temat obsługi tego samochodu. Informacji w Internecie jest zatrzęsienie, jednakże przebicie się przez nie, może wywołać zawroty głowy - z tego powodu postanowiłem "zrobić porządek" w cyberprzestrzeni i wszelkie potrzebne informacje zgromadzić w jednym miejscu. Mam nadzieję, że z czasem strona ta pozwoli każdemu sympatykowi i właścicielowi Forda Probe łatwo i przyjemnie znaleźć potrzebne mu informacje.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Historia produkcji.

1989 Trójramienne koło kierownicy z logo Ford. Wszystkie modele otrzymały nowe zderzaki i lusterka zewnętrzne. Światła rzeciwmgielne wmontowane w dolna część zderzaka. Model GT dostał sportowy zderzak przedni i tylni, spoilery i pierwsze trójramienne felgi i osłony przeciwkurzowe na hamulce. Światła tylnie modelu GT posiadają czarną obwódkę bez podziału między stopem a migaczem. Światła tylnie modelu GL/LX są czerwone z przedzieleniem między stopem (górą) a migaczem (dół) w kolorze nadwozia. Model GL ma czarne listwy boczne. Model LX ma czarne listwy z czerwoną obwódką.

1990 Model LX otrzymal nowy silnik 3.0 V6 od Forda Taurusa. Podświetlane lusterka, Siedzenia z modelu GT'98. Razem z GT opcjonalnie skórzane siedzenia. Modele GL/LX otrzymały nowy przedni zderzak, straciły przedzielenie w kolorze nadwozia. Model GT opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów Wszystkie modele orzymały elektryczne pasy, Nowe dwuramienne koło kierownicy z napisem Probe Przeprojedtowano zderzak przedni. Światła tylnie przedzielone pięcioma paskami. Podświetlane przyciski centralnego zamka. GT trafia na rynek europejski.

1991 Model LX 3.0 V6 zyskał 5 KM mocy i momen obrotowy większy o 7Nm

1992 Model LX opcjonalnie pakiet sportowy a w nim spoiler tylni i alufelgi. Model GL otrzymał kołpaki z LX. GL i LX nowe kolory.

1993 Ford zaprezentował nową karoserię Probe. Zrezygnowano z modelu LX i GL. Pozostały dwa modele. Model BASE z silnikiem 2.0. Model GT z silnikiem 2.5 V6 w europie oznaczony 24. Wersja europejska różniła się skróconymi reflektorami. Wnętrze posiadało listwę ozdobną przez całą deskę rozdzielczą. Probe otrzymał poduszkę kierowcy w standardzie. Dodano podgrzewane lusterka, i system antywłamaniowy. Zrezygnowano z wielu ciekawych rozwiązań np. elektrycznych pasów czy aktywnego zawieszenia.

1994 Wnętrze straciło listwę ozdobną. Dodano poduszkę powietrzną pasarzera w standarcie. Nowa skrzynia automatyczna CD4E dla silnika 2.0 Klimatyzacja CFC-free. Do europy trafiają pierwsze modele 2.0 oznaczon jako 16V. Silnik spełnia normy EURO-2.

1995 Wprowadzono model SE. Model GT otrzymał spoiler opcjonalnie montowany w SE i BASE.. zmieniono tylne światła. Model GT odzyskał logo GT między światłami. Nowa tapicerka na drzwiach. Zrezygnowano z graficznego equalizer'a . Zmieniono lusterka boczne. Opcjonalnie ogrzewanie silnika Nowe 16" alufelgi dla GT z opcją chromu. Model BASE i SE otrzymał również nowe 15" alufelgi.

1996 - Zrezygnowano z modelu BASE. Przeprojektowano spoiler. Ulepszono zawieszenie modelu GT Przeprojektowano tylne siedzenia. Nowe pasy bezpieczeństwa.

1997 - Przywrócono model BASE dając mu zderzaki od GT. Nowe logo 'GT' za przednim błotnikiem. Nowe kołpaki dla modelu BASE. Nowy pakiet GTS dla GT zawierający felgi chromowane 16" oraz namalowane ozdobne pasy wyścigów. Ostatni model Probe.

1998 Ford wypuścił na rynek nowy model auta niejako kontynuację Probe. Nieoficjalnie mówi się że to Probe 3. Cougar jednak z probe nie ma nic wspólnego bardziej przypomina sportowe Mondeo. Jest wyższy i nie ma tak opływowej sylwetki jak Probe. Produkowany w tej samej fabryce co Probe w stanie Michigan/ Flat Rock posiada jednak płytę podłogową z modeo, nadwozie stylizowane na Forda Pumę, Brak otwieranych świateł i nowe silniki 2,5l V6 24V 170KM i 2,0l 16V 130KM nie czynią go następcą. W sercach kierowców Probe pozostanie tylko kolejnym modelem Forda znadwoziem Coupe.




1999 - powstaje pierwszy klub sympatykow Forda Probe w Wielkiej Brytanii FPOC-UK (Ford Probe owners Club of United Kingdom)

2000 rok - jak grzyby po deszczu pojawiaja sie w internecie strony wielbicieli Forda Probe z roznych krajow - powstaje probetalk.com - najwieksze forum internetowe zrzeszajace wlascicieli Probinek oraz performanceprobe.com
W Polsce jeden z wielbicieli tlumaczy teksty ze strony performanceprobe.com na jezyk polski i pojawia sie performanceprobe.pl - organizowane sa pierwsze spoty i zloty.

2002 rok - powstaje polskie forum podobne do probetalk - pozniej przeksztalci sie w FPKP -
miejsce swobodnej wypowiedzi i kontaktu wlascicieli Probe w Polsce

2004 rok - polskie forum zaczyna "pekac w szwach" - pojawiaja sie nowe zasady z ktorymi nie kazdy sie zgadza - Greyg postanawia zalozyc wlasne forum przy stojej stronce www - powstaje forum i strona [link widoczny dla zalogowanych] - oficjalnie jednak nie sa zerwane kontakty ze "starym" forum a "klub" jest jeden

2005 - FPOC w UK sie rozdziela sie z tych samych powodow jak u nas stare forum - powstaje UKPOC United Kingdom Probe Owners Club).

2007 (albo 8 - do edycji) - wladze "starego forum" rejestruja oficjalnie stowarzyszenie "Ford Probe Klub Polska" oraz zastrzegaja jego nazwe. Od tego czasu uzytkownicy forum Greyga (aktualnie administrowane przez Scyzora) uzywa nowej latwiejszej nazwy ... "Probe Team", adres strony pozostaje niezmieniony.

2007 - Probe staje sie popularnym autem wsrod amerykanskich wielbicieli tuningu - powstaje sklep "ProbeAddicion" z akcesoriami tuningowymi tylko dla Fordow Probe

2009 - ciagle jestesmy tutaj (a na wyspach UKPOC posiada juz przeszlo 550 oficjalnie zrzeszonych czlonkow)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Metal dnia Nie 14:47, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:39, 11 Kwi 2010
avo

 
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE





mala rada z mojej strony , istnieje cos takiego jak jak opcja "ZMIEŃ", nalezy ja nacisnac i pozniej wpisac reszte a nie pisac postu pod postem i smiecic forum..

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:52, 11 Kwi 2010
Metal
Administrator

 
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów





"ZMIEŃ" czy "EDYCJA" ?

nalezy ja nacisnac i pozniej wpisac reszte a nie pisac postu pod postem i smiecic forum..


Faktycznie zaśmiecam forum...
To teraz Avo wykaż sie wlasna ingerencja i pokaż że zamiast krytykować też potrafisz cos napisac Smile
Naprawde poczytam z przyjemnoscia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:49, 11 Kwi 2010
avo

 
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE





he wiesz mi to tam lotto tylko fajnie by bylo jkby jakis porzadek panowal jednak.. :] ale to moja osobista sugestia.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historia Probe ;)
Forum Strona Główna -> Podstawy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin